Wypozycjonowana strona w wyszukiwarce Google daje istotne przewagi biznesowe. Jednak nauka pozycjonowania jest żmudna i czasochłonna, a do tego skomplikowana. Oczywiście jeśli chcesz, to możesz pozycjonować serwis na własną rękę, miej tylko na uwadze, że zajmie Ci to dużo czasu. O wiele lepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie specjalisty lub wynajęcie agencji marketingowej, która specjalizuje się w pozycjonowaniu (czyli agencji SEO lub też SEO i SEM). Po szybkim przejrzeniu dostępnych ofert możesz być lekko zagubiony i nie wiedzieć, czym powinieneś się kierować, aby wybrać najlepszą ofertę oraz model rozliczenia. W tym artykule opowiemy o tym, co powinieneś wiedzieć, aby wybrać dobrą agencję do pozycjonowania Twojej strony internetowej (lub sklepy internetowego).
Cechy dobrej agencji do pozycjonowania
Liczy się przede wszystkim elastyczne podejście do klienta, w tym wypadku możesz liczyć na agencję Funkymedia, która realizuje między innymi pozycjonowanie Łódź. Inna kwestia to sprawdzenie, czy agencja posiada własne zaplecza, dzięki którym będzie ona w stanie zapewnić Twojej stronie zdywersyfikowany profil linków. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie Łódź, to możesz liczyć na zaplecza agencji Funkymedia. Kolejny aspekt to model rozliczeń. Unikaj agencji, które chcą rozliczać się ze względu na pozycję frazy w Google. Może to wydawać się mało intuicyjne, jednak ostatecznie zależy Ci na ruchu na stronie, a nie na samych wyświetleniach. Dlatego to właśnie ruch powinien być tym, po czym będziesz się rozliczać ze swoim podwykonawcą lub agencją. Idealnie byłoby móc się rozliczać za pomocą konwersji, czyli zakupu na stronie lub wypełnieniu formularza kontaktowego, jednak mało która agencja się na to zgodzi, a jeśli już, to stawki mogą być bardzo wysokie.
Jak współpracować z agencją od pozycjonowania Twojej strony
Kluczowe jest to, abyś był w stanie wprowadzać zmiany na stronie. Zatem potrzebujesz mieć do niej dostęp administracyjny i móc nią zarządzać lub udzielić takiego dostępu stronie trzeciej. Dzięki temu agencja będzie mogła skutecznie działać. Optymalizacja strony jest bardzo ważnym elementem jeśli chodzi o działania pozycjonerskie, dlatego nie można jej odkładać na później. Sprawdź też, czy dana agencja ma sukcesy (portfolio lub case study) w Twojej branży lub na tematycznie podobne słowa kluczowe. Jest to kolejny czynnik, jakim możesz się kierować decydując się na konkretnego podwykonawcę. Oczywiście pamiętaj o tym, żeby dobrze rozumieć i znać umowę, którą podpiszesz z agencją. Przed jej podpisaniem dobrze jest zaciągnąć porady prawnika (lub radcy prawnego) i w razie czego negocjować jej poszczególne paragrafy z konkretną już agencją do pozycjonowania.