Czym kierować się przy wyborze fotela dla pierwszoklasisty?

Skitterphoto / Pixabay

Wejście naszego dziecka w wiek szkolny to zawsze bardzo duże wydarzenie. Powoduje to sporo emocji zarówno u rodziców oraz przede wszystkim u dziecka, które wówczas poznaje zupełnie nowy świat. Rozpoczęcie nauki szkolnej to również dodatkowe obowiązki, które będą czekały na naszego malucha. Wśród nich znajdzie się również odrabianie lekcji i codzienna nauka, która pozwoli mu się prawidłowo rozwijać oraz pogłębiać swoje zainteresowania. W tym wieku naszemu dziecku nie może zabraknąć wygodnego fotela, który doskonale sprawdzi się zarówno w trakcie nauki przy biurku oraz w trakcie codziennych zabawa po szkole.

Fotel dla dziecka powinien być w pełni dopasowany do jego możliwości i cech psychofizycznych. Małe dzieci bardzo szybko się rozwijają, więc warto zadbać o mebel, który będzie rósł razem z maluchem. Tu przydatne są regulowane elementy takie jak siedzisko, kąt nachylenia oparcia oraz podłokietniki. Gdy nasze dziecko będzie rosnąć, bez trudu będziemy mogli modyfikować parametry fotela, bez konieczności wielokrotnego kupowania nowych mebli. Będzie to bardzo duża korzyść dla naszego portfela.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

W przypadku foteli dla dzieci bardzo ważna jest również ich podstawa. Możemy postawić na mebel stacjonarny o prostej podstawie lub fotele obrotowe na kółkach. Te ostatnie lepiej sprawdzają się w przypadku większych dzieci, ponieważ te mniejsze często używają tej funkcji do zabawy, a same obracanie się fotela wpływa dekoncentrująco na ich skupienie i negatywnie na efektywność nauki. Ten parametr powinniśmy dopasować bezpośrednio do poziomu rozwoju naszego malucha, co przecież będziemy wiedzieć najlepiej.

Meble przeznaczone do użytku dziecięcego powinny być wykonane z najwyższej jakości i bezpiecznych dla dzieci materiałów. Fotele powinny być pozbawione zbędnych elementów oraz części, które są ostre, ponieważ dziecko mogłoby wówczas się zranić. Dodatkowo zwracajmy uwagę na elementy, które odstają i można je łatwo złamać lub odkręcić. To również może być niebezpieczne dla dzieci, choć te w wieku szkolnym już są na tyle świadome zagrożeń, że ewentualne ryzyko maleje.